دسته بندی: علمی / فناوری / هنر و رسانه

تاریخ انتشار: 18 دی 1401

دیدگاه ثبت شده: 25

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه


سه کامپیوتر کوانتومی قابل حمل SpinQ

شرکت SpinQ Technology از سه رایانه محاسباتی کوانتومی جدید به‌عنوان اولین کامپیوتر کوانتومی قابل‌حمل جهان رونمایی کرد.



SpinQ که یک شرکت محاسبات کوانتومی مستقر در چین است که رایانه‌های جدید این شرکت دارای پردازنده‌های 2 کیوبیت و 3 کیوبیتی هستند و نوعی رویکرد آموزشی دارند که کاربران را با برنامه‌نویسی کوانتومی آشنا می‌کنند.

کامپیوترهای کوانتومی جدید که Gemini Mini، Gemini  و Triangulum نام دارند، از نظر پیچیدگی‌ها و طراحی متفاوت هستند. با‌این‌حال، تمام آن‌ها دارای یک سیستم محاسباتی کوانتومی کاملاً یکپارچه هستند که می‌تواند در دمای اتاق کار کند.

SpinQ در این دستگاه‌ها از کیوبیت‌های اسپین رزونانس مغناطیسی هسته‌ای (NMR) استفاده کرده است؛ فناوری که اولین‌بار در سال 1997 معرفی شده بود. مشکل اصلی NMR این است که قابلیت‌های مقیاس‌پذیری بسیار محدودی دارد و قابلیت‌های کوانتومی آن سؤال‌برانگیز است.

مشخصات سه کامپیوتر کوانتومی قابل‌حمل

Gemini Mini یک سیستم 200 در 350 در 260 میلی‌متری با 14 کیلوگرم وزن است که گزینه سطح مبتدی این شرکت محسوب می‌شود و کار خود را تنها با دو کیوبیت با بیش از 20 میلی ثانیه زمان انسجام انجام می‌دهد. به گفته شرکت سازنده، Gemini Mini می‌تواند بیش از 30 عملیات گیت را در یک کیوبیت انجام دهد و بیش از ده عملیات را در هنگام استفاده از یک مدار دو کیوبیتی اجرا کند. دیگر مشخصات آن شامل نمایشگر یکپارچه، مصرف برق 60 وات و پشتیبانی از 18 الگوریتم نمایشی می‌شود . قیمت این دستگاه حدود 8104 دلار اعلام شده است.

Gemini Mini

نسخه اصلی کامپیوتر کوانتومی Gemini صفحه نمایش یکپارچه ندارد و تعداد کیوبیت‌های آن نیز افزایش پیدا نکرده است. در‌عوض، افزایش پیچیدگی سیستم به آن اجازه می‌دهد تا عملیات گیت پیچیده‌تری را انجام دهد. این دستگاه با یک کیوبیت خود می‌تواند 200 عملیات گیت و در هنگام استفاده از یک مدار دو کیوبیتی، بیش از 20 عملیات را انجام دهد.

ظاهراً SpinQ این محصول را برای کاربران پیشرفته‌تر طراحی کرده است. از نظر قیمت نیز تقریباً پنج برابر از نسخه مینی گران‌تر است و با قیمت حدود 41510 دلار می‌توان آن را خریداری کرد. این دستگاه در محفظه‌ای شبیه به رایانه‌های Alienware شرکت Dell و اندازه 530 در 280 در 600 میلی‌متر عرضه می‌شود. مصرف انرژی آن 100 وات است و 44 کیلوگرم وزن دارد.

Gemini

Triangulum سومین و پیشرفته‌ترین کامپیوتر کوانتومی است که 57400 دلار قیمت دارد. این دستگاه در شاسی 40 کیلوگرمی خود، دارای سه کیوبیت اسپین NMR با زمان انسجام بیش از 40 میلی ثانیه است.

از نظر عملکرد، Triangulum می‌تواند تنها 40 عملیات عمق گیت را در یک کیوبیت و حداکثر تا 8 عمق گیت را برای عملیات‌های دو یا سه کیوبیتی انجام دهد. بنابراین از نسخه اصلی Gemini ضعیف‌تر است. تنها دلیل گران‌تر بودن این دستگاه، کیوبیت اضافی و افزایش زمان انسجام آن است.

Triangulum

مطالب مرتبط

relared down img

دیدگاه کاربران

cooment user img
سجاد طاهری
تاریخ انتشار : 1401/03/08

چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف

25
cooment user img
پاسخ ادمین
تاریخ انتشار : 1401/03/08

چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف

25

دیدگـاهتـان را بنویسید

پر کردن فیلد های ستاره دار اجباری است.

مطالب پیشنهادی

.