دسته بندی: آموزشی / سبک زندگی / مدیریت

تاریخ انتشار: 15 دی 1401

دیدگاه ثبت شده: 25

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه


مهارت‌های نرم، عامل پیشرفت شغلی

آیا فردی در شرکت شما وجود دارد که همه دوست دارند با او کار کنند؟ شاید این فرد با مهارت هایی که دارد همه را جذب خود می‌کند، یا شاید مشاوری است که برای برخی از تأثیرگذارترین مسائل تجاری به کار گرفته می‌شود.



مهارت‌های نرم، عامل پیشرفت شغلی

مهارت‌های نرم این قدرت را دارند که شغل شما را به همان روشی که مهارت‌ها و استعدادهای پیشرفته می‌توانند، رشد دهند. اما به راستی مهارت نرم چیست و چرا آنها برای رشد شغلی شما بسیار مهم هستند؟ برای یافتن این موضوع به خواندن ادامه دهید!

مهارت‌های نرم را می‌توان آموزش داد، اما به اندازه مهارت‌های پیشرفته که ویژگی‌های خاصی هستند که می‌توان برای موفقیت در یک شغل به وضوح تعریف، اندازه‌گیری و آموزش داده شوند، ساده نیستند.با مهارت‌های پیشرفته، می‌توانید تکنیک‌ها و روش‌های پیشرفته‌ای را بیاموزید که نتایج قابل اندازه‌گیری را به همراه دارد که حتی می‌توان آنها را مستقیماً به نتیجه کسب و کار مرتبط کرد.

اما وقتی صحبت از مهارت‌های نرم (مثل صحبت‌های کوچک، همدلی و انعطاف‌پذیری) به میان می‌آید، علم دقیقی نیستند تا بتوان آن‌ها را به سادگی آموزش داد، اما به همان اندازه تأثیرگذار هستند. برای یافتن شغل به مهارت‌های پیشرفته نیاز دارید، اما برای پیشرفت در حرفه خود به مهارت های نرم نیازمندید. بنابراین، ما فهرستی از مهارت‌های نرم که برای ایجاد یک شغل موفق حیاتی هستند - و اینکه چگونه می‌توانید آنها را به دست آورید، گردآوری کرده‌ایم.

7 مهارت نرم که برای دستیابی به رشد شغلی به آن نیاز دارید:

1. هوش هیجانی

هوش هیجانی توانایی تشخیص و مدیریت احساسات خود و دیگران است که از پنج عنصر کلیدی تشکیل شده است:

  • خودآگاهی
  • خود تنظیمی
  • انگیزه
  • یکدلی
  • مهارت اجتماعی

 اما در زمینه محل کار، هوش هیجانی به چند توانایی کلیدی می‌رسد:

آیا می توانید احساسات و واکنش های خود را در محل کار شناسایی و تنظیم کنید؟

آیا می توانید رابطه و روابط مثبت با افراد دیگر ایجاد کنید؟

آیا می توانید با دیگران همدلی کنید؟

آیا می توانید بازخورد مؤثر و سازنده بدهید - و دریافت کنید؟

شاید به نظر مهم‌ترین مهارت برای رشد و موفقیت شغلی نباشد، اما یکی از تاثیرگذارترین مهارت‌هاست. در تجزیه و تحلیل کارمندان جدید که در طول 18 ماه اول کار، انتظارات را برآورده نکردند، 23 درصد به دلیل هوش هیجانی پایین شکست خوردند!

2. نگرش تیمی

توانایی کار تیمی با دیگران مهارت نرمی است که از اولین روز پیش دبستانی یا مهدکودک - ناآگاهانه - روی آن کار کرده اید. ممکن است زمانی که در حال چیدن قطعات لوگو با دوستانتان برای ساخت شهری کوچک یا کشف قوانین یک بازی ساختگی بودید، آن را نمی‌دانستید، اما در واقع خود را برای  یک عمر تعامل و  همکاری در محل کار آماده می کردید. چه یک کارمند ساده یا یک مدیر باشید، باید با افراد دیگ در جلسات، تصمیم گیری‌ها و پروژه‌های مختلف کار کنید. نگرش مثبت و قابل انجام در مورد کار با دیگران برای هماهنگی تیم ضروری است، به این معنی که شما باید بتوانید یک جلسه موثر و فراگیر برگزار کنید، پذیرای ایده های جدید باشید و با احترام با دیگران کار کنید.

3. ذهنیت رشد

در هر شغلی، فارغ از هر نقشی، با موانع، ناامیدی ها و موقعیت‌های دیگری مواجه خواهید شد که ممکن است شما را ناامید کند. یک مهارت نرم که برای توانایی شما برای استقامت حیاتی است، داشتن طرز فکر رشد است - اصطلاحی که روانشناس کارول دوک، برای اشاره به چارچوبی از تفکر ابداع کرد که نشان دهنده تلقی توانایی ها، استعدادها و هوش شما به عنوان مهارت‌هایی است که می توانید رشد و ارتقا دهید. کسی که ذهنیت رشد دارد ممکن است به شکست در دستیابی به یک هدف سه ماهه به عنوان فرصتی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف خود برای مقابله با هدف سه ماهه بعدی نگاه کند. با این حال، فردی که ذهنیت ثابتی دارد، ممکن است به خود بگوید: "من در وبلاگ نویسی خوب نیستم" و اجازه دهد این دیدگاه منفی - بدون هیچ اعتقادی به قابلیت بهبود - بر موفقیت سه ماهه بعدی او نیز تأثیر بگذارد!

4. انتقاد پذیری

این مهارت بخشی از هوش هیجانی است، اما به خصوص وقتی صحبت از محل کار می شود، توانایی دریافت بازخورد برای موفقیت در یک شغل - به ویژه یک شغل جدید بسیار مهم است. در مورد آن فکر کنید: بازخورد سازنده به شما کمک می‌کند بهترین کاری را که می‌توانید انجام دهید و اگر آن را شخصی بگیرید یا واکنش تدافعی نشان دهید، نمی توانید بازخورد را بشنوید و آن را با استراتژی فعلی خود تطبیق دهید. کلید بازخورد دادن و دریافت بازخورد این است که با مهربانی  و دلسوزی وارد گفتگو شویدو برای دریافت بازخوردی که می تواند به شما کمک کند به طور موثرتری برای رسیدن به  اهداف خود تلاش کنید. اگر هنوز با انتقاد احساس راحتی نمی کنید سعی کنید ابتدا از دوستان خود که به آن‌ها اعتماد دارید بخواهید تا شما را نقد کنند و پاسخ به ‌این نقدها و  بازخوردها را تمرین کنید تا بتوانید واکنش مناسبی سر کار نشان دهید.

5. سازگاری

مهم نیست که چه نقشی دارید، و مهم نیست در چه صنعتی هستید، توانایی انطباق با تغییر - و نگرش مثبت نسبت به تغییر – شما را به سمت رشد در یک شغل هدایت می‌کند. چه تغییر دکوراسیون باشد یا یک محور بزرگ شرکت، هیچ کس فرد شاکی را دوست ندارد؛ این مهم است که نه تنها تغییر را به عنوان یک واقعیت زندگی در دنیای تجارت در حال تغییر ، بلکه به عنوان فرصتی برای آزمایش استراتژی‌های جدید برای شکوفایی در محیط‌های کاری بپذیریم . اگر با تغییرات مکرر چه در تیم و چه در شرکت احساس راحتی نمی کنید، به جای این که فورا احساسات خود را بیان کنید، واکنش های خود را بنویسید. با نوشتن احساسات و دلیل آن، می‌توانید نگرانی‌های مشروع را از شکایاتی که ممکن است نیازی به بحث با تیم خود نداشته باشند، تشخیص دهید.

6. گوش دادن فعال

شما احتمالاً می توانید تفاوت بین زمانی که کسی صحبت‌های شما را فقط می‌شنود و زمانی که فعالانه به آنچه شما می‌گویید گوش می‌دهد، تشخیص دهید. اگر شخصی در حال تایپ کردن در حین ارائه شما در یک جلسه است، یا به شما نگاه نمی‌کند، احتمالاً واقعاً آنچه را که می گویید نمی‌شنود. در همین حال، شنوندگان فعال، به مجریان جلسه توجه زیادی می کنند، سؤالات یا پاسخ های روشن کننده ای را ارائه می‌دهند و در بحث ها به یادداشت‌ها مراجعه می‌کنند. این افراد نیازی ندارند که مطالب برای آنها تکرار شود زیرا اولین بار آنها را شنیده‌اند که باعث می‌شود شنوندگان فعال نه تنها همکاران محترمی باشند، بلکه کارمندان مؤثرتری نیز باشند. اگر فکر می‌کنید می‌توانید مهارت‌های گوش دادن فعال خود را بهبود ببخشید، خود را به چالش بکشید که در طول جلسات به دستگاه‌های دیجیتال خود نگاه نکنید و  در عوض کاملاً روی سخنان افراد تمرکز کنید و در صورت نیاز با دست یادداشت برداری کنید (که ثابت شده است که به حفظ حافظه کمک می‌کند).

7. اخلاق کاری

شما نمی توانید در کاری بدون اینکه مایل باشید زمان و تلاشتان را برای رسیدن به اهداف خود بگذارید، موفق شوید. رهبران شرکت‌ها و مدیران استخدام به دنبال افرادی هستند که بدون اینکه از شما خواسته شود، کارهای اضافی برای موفقیت انجام دهند. اگر می‌خواهید شغل جدیدی پیدا کنید یا ارتقا پیدا کنید، ضروری است که اخلاق کاری خود را تقویت کنید – بنابراین زمان بیشتری را برای رسیدن به موفقیت تیمی صرف کنید یا، اگر برتری به معنای یادگیری مهارت‌ها یا ابزارهای جدید است، زمانی را به یادگیری آن‌ها در خارج از ساعات کاری اختصاص دهید تا بتوانید زمان خود را در دفتر به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

در پایان چیزی که همه این مهارت های نرم را به هم می پیوندد یک نگرش مثبت است؛ باور داشتن نتیجه مثبت در هر موقعیت چالش برانگیز به شما کمک می‌کند تا در کارهای روزمره خود به جلو بروید و در عین حال باعث می‌شوید که دیگران واقعاً بخواهند با شما کار کنند. آموزش این مهارت‌های نرم سخت‌تر است، اما نتیجه ممکن است حتی بزرگ‌تر باشد، بنابراین مطمئن شوید که زمان و تلاش خود را برای بهبود مجموعه مهارت‌های نرم خود صرف می‌کنید.


مطالب مرتبط

relared down img

دیدگاه کاربران

cooment user img
سجاد طاهری
تاریخ انتشار : 1401/03/08

چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف

25
cooment user img
پاسخ ادمین
تاریخ انتشار : 1401/03/08

چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف

25

دیدگـاهتـان را بنویسید

پر کردن فیلد های ستاره دار اجباری است.

مطالب پیشنهادی

.