دسته بندی: جهان / فناوری / هنر و رسانه

تاریخ انتشار: 15 دی 1401

دیدگاه ثبت شده: 25

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه


همه چیز درباره جدیدترین لپ‌تاپ مایکروسافت- SURFACE PRO 9

پس از ماه‌ها انتظار، مایکروسافت بالاخره سرفیس پرو 9 را رسما معرفی کرد. آخرین نسخه از تبلت ویندوزی پرچمدار این شرکت با عناصر جدید، از پردازنده‌های ارتقا یافته گرفته تا ادغام خط سرفیس پرو ایکس در یک برند یکپارچه و رنگ‌های جدید پس از مدت‌ها عرضه می‌شود.



SURFACE PRO 9

همه چیز درباره جدیدترین لپ‌تاپ مایکروسافت- SURFACE PRO 9

در واقع، این یک تکرار بسیار هیجان انگیز از خانواده سرفیس پرو است، بنابراین بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم.

تغییرات زیادی در سرفیس پرو 9 نسبت به سرفیس پرو 8 وجود دارد، در عین حال، شاید آنقدر که انتظار دارید نباشد؛ بزرگترین نکته پرچم‌دار جدید مایکروسافت این است که دارای هر دو نسخه Intel و Arm-powered است. مایکروسافت اخیراً دستگاه‌های Arm را جدی‌تر گرفته است و این نشان می‌دهد که این شرکت به اندازه کافی اعتماد به نفس آن را دارد که سرفیس پرو 9 را همتای اینتل خود بداند. این شرکت دیگر خانواده سرفیس پرو معمولی را از سرفیس پرو ایکس جدا نمی کند و در عوض دو مدل جدید وای فای سرفیس پرو 9 - با پردازنده های اینتل – و سرفیس پرو 9 5G  را داریم.

هر دو مدل  جدید سرفیس از سرفیس 8 ارتقای قابل توجهی یافته‌اند،  مدل سرفیس پرو 9 وای فای اکنون با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل عرضه می‌شود که نسبت به نسل قبلی یک ارتقای بزرگ است! این مدل‌های جدید دارای 10 هسته و 12 رشته هستند که به لطف معماری هیبریدی جدید مورد استفاده اینتل، از 4 هسته و 8 رشته در سرفیس پرو 8 بیشتر است. مدل  WiFi این لپ‌تاپ برای مصرف کنندگان خانگی با پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5-1235U/ نسل دوازدهم اینتل Core i7-1255U و برای کسب و کارها با نسل دوازدهم اینتل Core i5-1245U / نسل دوازدهم اینتل Core i7-1265U عرضه می‌شود.

در همین حال، سرفیس پرو 9 با فناوری 5G در مقایسه با دیگر سرفیس پرو ایکس های گذشته ارتقاء بزرگتری یافته است. Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 3 - که پردازش مایکروسافت SQ3 بر اساس آن ساخته شده است - در مقایسه با آنچه در مدل قبلی شاهد بودیم، پیشرفته‌تر شده است. Qualcomm نسبت به Snapdragon 8cx Gen 2  85 درصد عملکرد سریع‌تر CPU و 60 درصد عملکرد GPU سریع‌تر دارد. پردازنده مدل 5G آن از نوع  SQ3 Microsoft و NPU می‌باشد.

گرافیک سرفیس پرو 9 گرافیک Intel Iris Xe با رم  8 گیگابایت، 16 گیگابایت یا 32 گیگابایت LPDDR5

است و فضای دخیر سازی آن در سه مدل 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت SSD (قابل جابجایی) وجود دارد.

SURFACE PRO 9

پشتیبانی 5G

یکی دیگر از موارد مهم سرفیس پرو 9، پشتیبانی از اتصال سلولی 5G در یکی از مدل‌های این سری است که قبلاً در بالا به آن اشاره کردیم. Surface Pro X از زمان آغاز به کار خود در سال 2019 عمدتاً از LTE پشتیبانی می کند، اما هرگز به 5G ارتقا پیدا نکرده بود؛ اکنون، بالاخره این اتفاق مهم با سرفیس پرو 9 رقم می‌خورد! لپ‌تاپ‌های زیادی با پشتیبانی mmWave 5G در بازار  نمی‌بینید چرا که هیچ دستگاه مجهز به اینتل نمی‌تواند از آن پشتیبانی کند. معدود لپ تاپ هایی که از mmWave 5G پشتیبانی می کنند دارای پردازنده Arm هستند، به همین دلیل است که مایکروسافت در اینجا نیز موفق عمل کرده است.

رنگ‌ها

یکی از هیجان انگیزترین موارد در مورد سرفیس پرو 9 رنگ‌های آن است. دو گزینه رنگ کاملاً جدید - Sapphire و Forest - به پلاتینوم و گرافیتی (نوعی مشکی) موجود می‌پیوندند که باعث می‌شود که در مجموع چهار گزینه رنگی را برای انتخاب داشته باشید. همه رنگ‌ها، به‌جز پلاتینیوم، مختص مدل وای‌فای سرفیس پرو 9 هستند. اگر می‌خواهید نسخه 5G سرفیس پرو 9 را  بخرید، فقط می‌توانید آن را با رنگ پلاتینیوم تهیه کنید.

SURFACE PRO 9

همچنین مایکروسافت علاوه بر رنگ‌های استاندارد، مدل وای‌فای Surface Pro 9 را در نسخه‌ محدود با رنگ آبی عرضه می‌کند که توسط لیبرتی، یک استودیوی طراحی بریتانیایی، طراحی شده است. این نسخه ویژه برای جشن دهمین سالگرد خانواده سرفیس ساخته شده است.

سرفیس پرو 9 بدون جک هدفون!

چیزی که احتمالاً برای بسیاری ناامیدکننده خواهد بود این است که سرفیس پرو 9 جک 3.5 میلی‌متری هدفون را نیز حذف کرده است، بنابراین دیگر نمی‌توانید از هدست‌های دارای سیم استفاده کنید اکنون، فقط دو پورت Thunderbolt 4 (Wi-Fi)/USB 3.2 Type-C (5G) و Surface Connect را در این مدل سرفیس خواهید داشت.

Windows Studio Effects (فقط 5G)

SURFACE PRO 9

سخت افزار دوربین و میکروفون در سرفیس پرو 9 بدون تغییر نسبت به مدل های قبلی باقی مانده است، اما برخی موارد از نظر پردازش در مدل 5G تغییر کرده‌اند. چیپست مایکروسافت SQ3 دارای NPU است که می تواند ویژگی های هوش مصنوعی خاصی را برای وب کم فعال کند. قبلاً ویژگی‌هایی مانند Eye Contact را در Surface Pro X دیده بودیم، اما ویندوز اکنون دارای مجموعه کاملی از ویژگی‌ها به نام Windows Studio Effects است که از NPU استفاده می‌کند. علاوه بر تماس چشمی، جلوه‌های ویندوز استودیو شامل تاری پرتره و قاب‌بندی خودکار دوربین می‌شود، بنابراین حتی اگر جلوی دوربین حرکت ‌کنید، همیشه قابل مشاهده هستید. همچنین یک جلوه Voice FOcus وجود دارد که صدای شما را ایزوله و بهبود می‌بخشد و نویز پس‌زمینه را حذف می‌کند تا دیگران بتوانند صدای شما را در طول تماس یا جلسه با وضوح بیشتری بشنوند.

از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ:

نمایش: صفحه نمایش 13 اینچی PixelSense Flow، نسبت تصویر 3:2

وضوح: 2880x 1920 (267 PPI)

نمایه رنگ: sRGB و Vivid

نسبت کنتراست: 1200:1

رنگ تطبیقی

صفحه لمسی

Corning Gorilla Glass 5

پشتیبانی از مدیریت خودکار رنگ (فقط Wi-Fi)

Dolby Vision IQ (فقط Wi-Fi)

صدا:

دو بلندگوی استریو 2 واتی با Dolby Atmos

دو میکروفون میدان دور با وضوح صدا

مدل 5G: Windows Studio Effects (Voice Focus)

وبکم:

دوربین جلوی 1080p فول اچ دی

دوربین عقب 10 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با کیفیت 1080p و ویدیوی 4K

مدل 5G: جلوه‌های Windows Studio (تاری پرتره، کادربندی خودکار، تماس چشمی)

دوربین احراز هویت چهره Windows Hello

باتری:

مدل Wi-Fi: حداکثر 15.5 ساعت استفاده معمولی از دستگاه

مدل 5G: حداکثر 19 ساعت استفاده معمولی از دستگاه

پورت ها:

مدل WiFi: 2x Thunderbolt 4 / USB 4 (USB Type-C)

مدل 5G: 2x USB-C 3.2

1 عدد پورت Surface Connect

1 عدد پورت صفحه کیبورد

مدل 5G: اسلات نانو سیم کارت

قیمت Surface Pro 9  

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و افشاگری، سرانجام مایکروسافت سرفیس پرو 9 را در 12 اکتبر 2022، کمی بیش از یک سال پس از عرضه سرفیس پرو 8، معرفی کرد. برای قیمت گذاری، وضعیت کمی متفاوت است. نسخه مبتنی بر اینتل سرفیس پرو 9 در واقع از 999.99 دلار شروع می شود که در واقع 100 دلار کمتر از سرفیس پرو 8 است. با این حال، مدل G5 با تغییر قیمت بسیار قابل توجهی در مقایسه با سرفیس پرو ایکس عرضه می‌شود. قیمت آن اکنون از 1299.99 دلار شروع می‌شود که 300 دلار افزایش نسبت به نسخه‌های مجهز به LTE سرفیس پرو ایکس دارد!


مطالب مرتبط

relared down img

دیدگاه کاربران

cooment user img
سجاد طاهری
تاریخ انتشار : 1401/03/08

چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف

25
cooment user img
پاسخ ادمین
تاریخ انتشار : 1401/03/08

چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف

25

دیدگـاهتـان را بنویسید

پر کردن فیلد های ستاره دار اجباری است.

مطالب پیشنهادی

.